Hülyebiztos indexelés

18 éve motorozom.... és már jó pár helyen láttam idehaza is, hogy csipogót tettek az indexre, így a kis visszajelző lámpa mellett van hang is - hogy működik az index.
2018 és 2019-ben Horvátországban nyaralva robogót béreltem. Ott már eleve benne volt.

Nekem bejött, mert így tuti nincs kint maradt index.

Mi kell hozzá?

A verzió: 2db csipogó
Idehaza is lehet kapni autós boltokban - mint általánoságban "világítás visszajelző" 4-700ft környékén. Van kis tégla, és van az általam is használt kör alakú



A bekötése pofon egyszerű.....
- Kiszereled, kiszabadítod a műszerfalad.
- Megkeresed a visszajelző izzó 2 vezetékét.
- megblankolod
- és fordítottan rákötöd a 2 piezzót. Vagyis az egyik +- a másik meg -+
És kész....
Én így csináltam....





B verzió!
Ha van a környékeden elektronikai bolt, akkor kell 1db csipogó és 4db legalább 15V-os (hiszen a rendszered menet közben 13-14V) DIÓDA
Ezt így beszereled és kész





Aki nem tudja - mert nem járatos benne.....
A rajzon a 3szög alatti vonal jelzi a diódán található vonalat.
A fekete oldalról áthalad az energia, de a vonal felől nem. Tehát csak 1 irányba tud az elektromosság közlekedni.

Alap esetben ha megnézed a rajzot, akkor jöhet a kérdés, hogy OK.... de a piezzo egyszerre kapja meg a rajz szerint a + és - oldalról is a + bekötést.....
(a kapcsolód fordítja a polarítást)
Ez így igaz. Ellenben egy kapcsolt áramkörnél a + oldal felől haladnak az elektronok a - oldal felé - így ebben a helyzetben elsődlegesen a kapcsoló és a dióda megoldja ezt a problémát.
Ha dióda nélkül tennéd fel - természetesen azonnali rövidzárlatot okoznál.

Ellenben nálam ilyen bolt sajnos már 13-14 éve nincs. Átmehetek Érdre, de az alaphangon is 1000ft üzemanyag lenne.....
Vagyis célszerűbb és olcsóbb ha 2 piezzót vesz inkább az ember ilyen esetben.

Ha meg az ALIn rendelsz? 160ft-ért vettem..... szóval 320ft és működik.











Megjegyzések

Népszerű bejegyzések