Hengerszett csere egy vízes minarellin 2. rész

2019-07-04 Csütörtök


Volt egy kis "hőfok" villogásom - így lementem a garázshoz megnézni, megcsinálni. Erről itt találsz videót


Aztán mivel most pár napig elvagyok robogó nélkül, és várhatóan pénteken (ma) megérkezik a hengerszett - kicsit dolgozzunk előre, így ha bárki segít akkor tényleg csak 1 órás lenne a meló.
Ugye azt az infót kaptam, hogy gyorsan megvan, hiszen pár csavar az egész......

Hát lássuk, mennyi az a pár csavar:-)))))
Probálom emlékezetből fullosan leírni mit és hogy csináltam


szóval....
- elsőre is ugye ki kell venni az ülés - ez nálam 5db csavar
- utána levenni az ülés alatti burkolatot, amihez le kell szerelni a hátsó lámpát.
Ha nem akarsz szívni, akkor célszerű maszolószalagozni a vezetékeket és ráírni mi micsoda, hova megy - ez 2db csavar
- oldal burkolatok - 8db csavar
- taposólap - 10db csavar
és akkor jársz itt
A Karbihoz kényelmesen férsz hozzá, csak ha kiveszed az olajtartályt - 3 csavar, de ahogy lehúzod a csővet az aljáról már folyik is ki a drága 4000ft-os olaj. Szóval ezt egy edénybe enged le.
A csatlakozóját (szintjelző) húzd szét....


Így már kényelmesen elférsz, és megtudsz nézni mindent. ÉS minden megtisztítani!!!

Szétszedtem a karbit.....mert ugye az se volt még.....
Annyit már tudok legalább hogy 74es főfúvóka van benne - és rohadtul nem egy Dellorto a felépítése.



Megnéztem a szívótoroknál a membránt.... Top van ráírva, gondolom ez a márka neve. A kis lamellák zárnak, a szélei tökéletesek.
Új tömítéssel raktam vissza, és mivel 2db imbusz csavar és 2 db pötyös torx tartotta, kicseréltem mindent imbuszra (nem értem mi a fasznak kavarnak?? Vagy aki barkácsol miért olyan csavarokat használ ami épp a kezébe akad??)

Szóval membrán - szívótotok - karbi - légszűrőház - légszűrő TISZTA, PATYOLAT TISZTA


Indító motor.... kicsit kopottas volt a külső háza.... kiszereltem, megpucoltam, kapott egy kis arany Spray-t, és friss zsírt......

OK, de ugye nem fog szétjönni a blokk a váztól, mert ott van még
- karbi benzincsővek, bovdenek, automata szívató elektronika, olaj bekötés......
Akkor itt is felíratozás.....

Aztán nem jön szét, ha a vízrendszer ott van... így bilincsek leszerelése, csővek széthúzása..... hütőfolyadék leengedése.

OK akkor ennyi... már csak az átmenő csavar tartja bent a blokkot....

Betoltam a garázsba, spanifert átdobtam a fütéscsövön és akkor fixáljuk le a seggét.

Következő anyázás.... az átmenő csavaron 18-as anyák vannak. KI AZ A BAROM Európába, aki ilyen "szabványtalan" csavart használ???? Melyik kulcs készletben van 18-as???? Mert ugye általában (95%) 8-10-12-13-14-15-17-19-es egy készlet.
Még jó hogy nekem van ..... 2 készlet krova.
OK, tengely kijött.... basszus.... a hátsó fék.....

Pár napja írtak hogy a keréknél van 3 csavar.... kiszedtem - de hozzá a kipuffogót is kijebb kell szerelni. Gondtam hogy ez tartja a féktárcsát - hát rohatul nem...... ez a kereket tartja, de így már levehető a féknyereg.
És a végén..... lehet szétoperálni


ÉS akkor ha már így szétkaptam akkor menjünk tovább.....
Hengerfedél lejöhet.... azt is ugye 4 csavar tartja (anya)

Átpucoltam, kitalarítottam, és ez is kapott egy kis festéket.
A dugattyú pedig???? Hát láttot már szebb napokat







ÉS ennyi....  Most várjuk a futárt......


Ahoz képest hogy pár darab csavar tartja - kb 5-6 órát szerelgettem, pucolgattam.

















Megjegyzések

Népszerű bejegyzések