Hengerszett csere egy vízes minarellin 1. rész

2019.07.03. SZERDA

Nem megy motor?
Már minden verzióban próbálkoztál a görgő-rugó kombókban?
Sztenderen frankón felpörög a motor 10-12.000-ig, de ha a rajta ülsz akkor JÓÓÓÓ esetben csak 7000, de főleg csak 6000?

Nos akkor keres, kérj kölcsön vagy vegyél egy kompressziómérőt - és nézd meg mennyi az annyi.
Tiszta sor - ha nincs kompressziód - akkor nem is fog pörögni, hiszen a nyomás elmegy valahol.
Hülye példa, de talán még a 3 éves gyerek is megérti:
Fogj egy 50x50x50es dobozt amiben van 10kg játék. Fogd meg 2 kézzel és emeled fel magad előtt. Sikerült ugye.
Na most emeld fel 1 kézzel. Nem fog menni, max oldalról, mint egy bevásárló táskát emelve.
Szóval kis nyomáson is menni fog a motor, de közelről sem úgy, mint ha jó lenne.


Egy motor elvárható kompressziója 10-11 bar
A minimum 8 bar
Legalábbis a neten turkálva mindenhol ezek a számok jönnek.

Van 1-2 okostojás aki megmagyarázza, hogy faszság a kompresszió mérés 2T motoroknál. Bár nem értem hogy mire gondolhatnak ilyenkor? Vagy csak már akkora "mérnökök" hogy egy kompressziómérő is fölösleges, mert ők füllel megmondják?

Szóval kompressziómérés! Üzemmeleg motornál!!!! Amikor a gyűrűk meg vannak tágulva.
1., vedd ki a gyertyát
2., csavart be teljesen a JÓ kompressziómérőt (kínai, alis szarokkat felejtsd el) Jót már kapsz 4500-ért idehaza is. Én ennyiért vettem.
3., a gázkart fullra húzd meg és tartsd behúzva
4., rúgj rá párat a berugóra (de müködik önindítóval is, ha nincs berugókarod)
5., olvasd le az eredményt


Nézzünk egy JÓ hengert..... egy sima simsonnal
Szóval 10,8 bar


És nézzük meg, hogy mennyit mértem ÉN
3,5 bar

Nagyon nem örültem ennek az eredménynek, mert ugye kurvára nem azért fizettem ki 140.000ret a mociért, hogy 2 héten belül még elköltsek rá egy rakás pénzt. De ahogy belenyúltam minden nap találtam valami elbaszott dolgot. A másik oldalon meg úgy vagyok vele, hogy 3 moci érdekelt ugye.
Az első amit megnéztem NAGYON beteg volt már ránézésre is (Runner) 130.000
A második 4T..... vagyis gyárilag egy lassú gép (Fly) 125.000
a harmadik (Benelli) meg rohadt jól néz ki, de gyenge a leírások alapján és 220től indultak az árak.

Szóval ez 140 volt... eddig elköltöttem ~35.000ret, de ugye sok minden megmaradt pót alkatrésznek, vagyis nem kukába ment. De a hengerszett gondolata bennem mindig "brutális" kiadást ébresztett.

Hazajöttem, és elkezdtem a vadászatot.
Ekkor lepődtem meg...
Anno volt egy Aprilia Futurám,

amibe eltört a gyűrű és kellett egy új.... persze nem volt, csak bontott 30.000-ért. Most viszont? Sima, noname hengerszett már van 12.000-ért, persze vannak 70-120.000-ért is.
De milyen legyen??? Összeválogattam vagy 5 félét, végül valahogy a NARAKU maradt meg bennem főleg.

Itt ismét jön az internet ereje. Mert ha az első boltba vásárolsz akkor sokba fog kerülni.....hiszen találtam visszafelé haladva: 27-25-24-22-20-és végül 19.800-ért. Azért az első és az utolsó közt 7200ft különbség van, ami az egészre vetítve majd 1/4-ed ár, vagyis 25%-os nyereség pár perc netezésért.

OK, meg is rendeltem. De ki fogja nekem kicserélni? Mert ugye az életben nem csináltam még ilyet, és ugye ilyenkor van bennem egy kis tartózkodás.

Sok-több helyre felírtam, hogy kéne egy kis HELP.... Az ismerősi körömet is végigtelefonáltam.
No itt lejött, hogy ki olyan beállítottságú mint Én.... senki.
Vagy szájhúzás volt, vagy ÁÁÁ most sok melóm van.....
A szerelős csókák ugye kényelmesek - vigyem el a motort, és 1-2 óra alatt kicseréli - de abba nem gondol bele, (szerelő???), hogy egy új szettes, bejáratós motorral kellene hazajönnöm.
Ami alapban nem gond, hiszen 20-30-40-el is hazajövök, max egy fél nap:-) - de mi van ha valami gebasz jön?? Melegedés, hevülés, ragadás? Fél úton ott ragadok? Azért pl. Budaörstől, vagy Pilistől vicces lenne hazatolni a gépet.
Felajánlottam hogy megyek érte - hozzom,visszem..... nem kell semmit hozznia, hiszen egy elég jól felszerelt garázsom van (Black Sheep Garage:-)

a SOKból 2 ember maradt. Na itt röhögtem el magam.

Elméletben tudom hogy áll fel a rendszer, mit kell csinálni, de még sose csináltam. Tudom hogy nem egy NASA technológia..... hiszen hengerfej le.....henger ki..... 1 biztósító gyűrű ki..... csapszeg kihúz, dugattyú levesz....és ugyan ez visszafelé.

Én úgy gondoltam hogy ez 1-2 órás meló - de ugye sose kérek semmit ingyen. Én egy 10-esre gondoltam, 2 órás melóért.....azért Én nem keresek 5000ret egy óra alatt, pedig ugye milyen kibaszott jó állásom van:-)
Szóval 2 ember maradt. Amikor megtudták hogy nem puszira kérem - akkor mindjárt jobb lett a hangulat.
Már az időpont megbeszélésnél voltunk. De ugye ez totál felesleges, hiszen elsőre a hengerszettnek kell megjönnie.

Eddig tartott a szerdai nap.















Megjegyzések

Népszerű bejegyzések