És jönnek a sebességek:-))) csak meg kell találni mi kell a vasnak

Ugyebár 06.14.-én vásároltam a mocit, és jelenleg 07.01. van
Az első két nap még "fogjuk rá" volt a motor sebessége, amit lenyugtáztam annak, hogy nem ismerem, nem tudom mi van benne, azért nézzük már meg.

Az előző posztokban mutogattam, hogy hogyan ment a moci.
Hogyan ment mikor a régi kopott görgőket lecseréltem újakra.....sőt! Ki is próbáltam ilyen-olyan súlyokkal.
Új légszűrőt kapott......
Új gyertyát.....
Új kipuffogót.....
Új kontrasztrugó (sárga +35%) malossi

De semmi eredmény...... ha ez bárkinek is az lenne
Tehát itt is látszik, hogy teljesen mindegy hogy 5,5g vagy 6,8g a súly a végsebességben látszik szinte csak 1-2km/ó-ás különbség.
De ment, így melózni tudtam járni vele, csak hát szar, mikor a dombon 32-vel mész csak felfelé.......



Ezután olvastam, nézelődtem - bár az egyik csoportban egy srác viccesen feldobta nekem azt a kérdést, hogy miért nem nézek jobban utána a dolgoknak, mielőtt bármit csinálnék:-))
Én jót mosolyogtam ezen mikor 17 éve motorokkal élek, és ugye a BHC choppert 2 vödörből raktam össze:-))
No meg ugye a Malaguti a 6. kis motorom (Simson, Mint, Sr, Sr, Rally...malaguti) és szervízbe sose voltam még, mert magam oldom meg a gondokat - így is tanul az ember mindig.

Itt megjegyzendő hogy természetesen mikor Én is elakadok - mert hirtelen nincs tippem (eddig elég volt a hézagolóval és a görgőkkel játszani főleg) nem
szégyenlek kérdezni. De persze ilyenkor nagyon nagy részben jönnek a 16-25 éves "mérnökök" akik szerint a megoldás hogy cserélj ki ezt-azt.... vagyis az egész motort szinte, mert biztos az szar.
Ezekből az emberekből lesznek az alaktrészcserélgetők, és nem a szerelők.
Tiszta sor. Bemegyek egy boltba, és kérek egy hengszerszetett, a hozzá való variátorra, kuplunggal, kipuffogóval - és csak fel kell tennem. Bár ott hagyok a boltba 150-200.000ft-ot:-)))

Én is vettem pár dolgokot de nézzük...
- új kipuff :16900ft - ez felkerült
- 4 szett görgő: 7000ft - ebből 3 szett ment a polcra, vagyis 4500ft "kuka"
- új kuplung: 4600ft - ez felkerült
- új kuplungrugók: 3000ft - 2 szett ment a polcra vagyis 2000ft "kuka"
- új membrán: 4000ft - egyenlőre nem teszem be, de ez bekerül majd.
- kontrasztrugó: 2500ft - ez is bekerült

Szóval 6500ft a "tanulópénz". Ez egy szervízbe nincs egy óra munkadíj, mert általában 8-10.000ft egy szervíz. De még ha a haver csinálja, akkor is ezt odaadom neki.




Naszóval nem igazán ment....
2 napja nézegettem videókat is feltünt nekem ez a videó:


itt megfigyelhető ha van füled is, hogy már rég nem alapjáraton jár a motor, de a kuplungharang meg se mozdult, majd egy jóóóóval nagyobb gázra indul csak meg.
Az enyém hogy is müxik?????
Ekkor ilyen volt
Indulás még rendben, de a kerék azonnal pörög és 4000res az alapjárat


Teljesen lecsavartam a kormánynál a bovdent. Így a fordulat lement 1500-ra, de még így is egy  kicsi gázadásra már nyit a kuplung és forgatja a kereket.



No a 3 videó alapján paraszt logika is kimondja, hogy a kuplung lesz a hibás, hiszen a motor variátora nem tud (főtengely) felpörögni, mert a kuplung azonal nyit, és már fogja is a kereket.

Történt ott valami változtatás??????
Basszus....... hát persze, csak ugye egy órában derült fény a kuplungra is és az összeomlott kipuffogóra is, és a lassulást, Én eddig a kipuffogóra vetítettem.
De milyen is volt a kuplung???? Hát ennyire ki volt égve, fényesedve. Vagyis megvolt a fordulat, és az égés miatt el is tudott csúszni a harangba, és csak nagyobb fordulaton feszült neki rendesen.
Én meg mit csináltam???
Hát lecsiszoltam az égést, vagyis ismét tapadóképessé tettem a kuplungot.
Igy már alacsony fordulaton is harapot. De miért??????
HÁÁÁÁÁT azért, mert bár valami "sárga" rugó van benne, de ki tudja mikori és milyen sárga?
Kínai? márkás? 1 éves, 10 éves? Hiszen a motor is 2006-os vagyis 13 éves.


No akkor jött, hogy egy új kuplung rendelés, és 3 szett kis rugó (1000-1700-2200-as fordulathoz)
Megjött az új kuplung Ma
Betettem, azonnal nyitott..... már vettem is ki és nem tököltem, betettem az erős pirosat.
Már nem nyitott olyan gyorsan, de a bent lévő 5,5g-os görgő miatt a variátor se tudott felpörögni annyira. Így a szintén ma érkezett 4,0g-os görgő ment a helyére.

HIBA FAKTOR!
összerakom, és minden jó.... Én elsőre nem tépem meg az anyákat, csak felteszem.
OK.... indul, leáll. Akkor meghuzzom a csavarokat..... indul..... és csak a hátsó féket huztam be az egész motor rándult egyet és leállt. Lenézek.... nem tudtam elforgatni semmit......
10 percig le-fel, nézelődés,.......
megcsiszoltam az új ferrodor széleit...... de nem.....
10 perc után vettem észre a harangba egy fémes karcolást...... bassza meg.....
Nem tudni miért, de vagy gyárilag nagyobb volt a fém, vagy peremes.....de a kuplung fém tányérja beleért a harangba, és mikor meghuztam az anyát már egymásnak is feszültek.

Flex, pillangókorong és lecsiszoltam körbe a szélét.....
Perfecto......
Visszarakom és OK minden.

Indulás.....
Pöpec..... mint régen az SR-em. kicsit nagyobb fordulaton indulunk most, ellenben a 6000-res fordulat felmegy 6500-ra. Ez már nálam most 500m-en gyorsulva 64km/ó
A dombon se lassulok vissza 33-34-re, hanem fixen tartja a 44-45km/ó-át.
Ha pedig a fordulat feltud menni - mert néha felmegy 7500-ra? Ott már érezhető és halható hogy megindul mint a veszedelem. Vagyis erő van benne, de össze kell játszani hogy mi is jó neki.


De ez ugye ilyen téma..... probálgatni kell a saját izlésed szerint.











Megjegyzések

Népszerű bejegyzések