intro

Egy új nap hajnala......

Előzmények?
2002 óta motorozom, és ugye több motort elfogyasztottam már.
Ezek sorrendben:

Rendszámos mocik:
2002-2003 Yamaha TZR125F (18.000km)
2003-2004 Aprilia Futura 125 (6000km)
2004-2007 Suzuki Gs500E (68000km)
2007-         Suzuki GSF650S Bandit (jelenleg 73.000km)

Kis motorok:
2002-2003 Simson 51B
2003-2012 Yamaha Mint
2012-2014 Aprilia SR Old
2014-2016 Aprilia Sr Old (polini tuning)
2016-2019 Aprilia Rally AC


Szóval nem tegnap vettem az első mocim.
DE - mindig ez a kurva DE:-))


A Rally egy nagyon jó kis robogó. Erős, magas..... ellenben melóból mentem hazafelé (2019-06-06) és a gáz fenn akadt..... szakadó esőben nem épp jó móka fékkel kontrollálni a sebességet.
Szétszedtem egy buszmegállóba, de mire a tolattyút meg tudtam igazítani, olajozni - addigra a karbi ment szét...
Hazafelé gurulás, tolás követekezett. Másnap irány a garázs, szétszedés, pucolás, olajzás. A motor jó.
Jövök befele dolgozni ~10 óra múlva erre elkezd rángatni és a végén 5-el tudtam gurulni, miközben brutális benzinszag volt.
Itt kértem egy fél órát és ismét darabokra szedtem, mindent kifújattam, megpucoltam, de semmi.
Végül kiderült hogy a gyertya volt a ludas. Volt nálam, egy régebbi "tartalék" - azzal tökéletes lett.
A biztonság kedvéért rendeltem új CDI-t és feszszabályzót és egy új gyetyát is. Ez meg is jött 2019-06-12.-én. Gyors garázsjárat, szétszedés, csere, és pöcröff.
Eljöttem kb 1,3km-ert mire elkezdett darálni, rángatni és leállt. Persze ismét a város tetején.
Nem mentem már vissza a garázshoz, mert a gyereket kellett várnom, így a ház előtt szedtem szét.
2 órát játszottam, próbálgattam de semmi. Így lélekben elbúcsúztam tőle - de mivel munkába járáshoz kell, így egy időre bizonyos hogy falnak lesz támasztva, vagy eladom. De ez nekem nem megfelelő biztosíték, hogy 2 héten belül 3x is toltam. Persze lehet valami bagatel hiba, de most nincs időm keresgélni.


Hazamentem és szomorúan közöltem a nejemmel, hogy a rally halott.... így MIVEL MEGYEK dolgozni, mire elküldött anyámba:-))) Mert hogy ott a Cruiser, ott a Bandit, ott a bringa:-)))
Jó JÓ persze:-))
De amilyen......másnap reggel hív, hogy keressek valamit és vegyem meg nyugodtan, támogat benne, hiszen kell egy gyors reagálású, kis fogyasztású gépezet a családba.

Nézelődni kezdtem....
Elsőre leszűkítettem 3 motorra....
A., egy gilera runner - 130.000-ért (elmondás szerint 2001-es)
B., egy Piagio Fly 4T - 120.000-ért (2006os)
C., a házunk előtt álldogál egy Benelli X49 és nagyon tetszik....a neten 220.000-ért találtam (2015-ös)

Az A és B alanyt fel is hívtam..... C ügyben meg egy kereskedéssel beszéltem - és lebeszéltek róla!
Mondták hogy rohadt jól néz ki, de amilyen vadállatnak néz ki, annyira nem megy. És mikor megtudták hogy egy Rallym van - akkor ezt tovább is erősítették, hogy ne is várjak olyan menettulajdonságokat.

Runner.....
sokat állt, de kiszedték a sorból és 4. rugásra indult.
kapott egy új akkut, de azért a sok állás miatt érdemes lenne átnézni.

Fly.......
tökéletes állapotban van (ez valóban így volt a képeken) de mivel 50ccm, 4T - nagyon gyenge, és épp ez az eladás oka, hogy egy dombon 25-30-al küszködik felfelé.
(megjegyzés a neten is olvastam hogy ha egy domb közepén meg kell állni, akkor onnantól lehet hogy tolás van - saját tapasztaltom nincs, de ez elég kérdőjelessé teszi.)


OK.... akkor menjünk és nézzük meg.
2019-06-14.

Runner volt az első áldozat, mert az helyi.
Elmentem a helyszínre, direkt nem telefonáltam.
Emberünk lesett is egyet, de kiszedte, sajnálkozott hogy hát poros.... mondtam is hogy ez nem érdekel.
Gyújtás..... és 2 halk nyekkenés....... és egy adag pillogás tőlem.....WTF?
Lábkar ki.....2 perc rugdosás........és egy adag pillogás tőlem.....WTF?
Mire emberünk - hát lehet nincs benne benzin, de mindjárt hozz ha tényleg érdekel. Mondom érdekelne, de hát még 10 másodpercet nem járt a motorja.
Elment a kútra benzinért és addig nézegettem.
Kormány csapágy kint a szabadba.....semmi porvédő........WTF?
Runner robogó - de valami brutál rozsdás piaggio kipuffogó rajta.......WTF??
Benzin megjön - megtölt..... ismét 2 perc rugdosás következett......WTF??

NAGYON NAGY nehezen beindult. És okádta a füstöt. OK, sokat állt - ez való igaz hogy amíg kiég, addig füstölni is fog. Ilyenkor kell kimenni a városból és nyélgázon letolni egy 10-20km-ert.
Emberünk mondja, hogy elsőre Ő megy vele hogy ha valami van vele akkor Ő essen el.......WTF??
Elindul, de hallom hogy nem húzatja ki, és az utca közepén már fordul is vissza.
Mondja hogy az eleje kicsit jár - de ez ILYEN.
Én jövök.....

A Runner az egyik legerősebb robogó. Gyárilag 80-90 a vége.......Több ismerősömnek is volt már.
Elindulok. 30-ig fickósan gyorsul....majd 40....42....és haldoklik....az 50-et nem érte el a kurva hosszú utca végéig!!!
Az elején a "kicsit jár"??? Egy pici út egyenlettlenség is szitálta az egészet.

- Visszaérek, mondom akkor mennyi az annyi?
- 130 - ha nem viszed el holnap jön akárki és elviszi mert ez egy fasza kis motor.
- Mondom ok, de......az a kurva de már megint:-))) és sorolom a hibáit........ porvédő, kipuff, karbi, teleszkóp, döglött akku......
- Nem érdekel - 130 az ára.

Erre közöltem, hogy nekem meg a mai napra ez az első motor, szóval még csak most indultam. Ha érdekel akkor mikor tudok érte jönni.... megbeszéltük, egyeztettünk. Ott még az volt bennem hogy RUNNER, azért mégiscsak egy Runner, és nem kell kocsit, trélert szereznem ha pl 100km-re találok csak egyet.

De 10 perc múlva már nem így éreztem magam - útba Ercsibe.
Itt még azt lenyeltem volna, hogy "öreg! 130 az ára, de ezt-azt meg kell csinálni rajta".
De mikor totál hülyére akarnak venni - akkor ott már azt keresem hogy mi az ami nem is látszódott??
És az kurva gáz érzés, mikor 130 és még ráköltesz 200-at.
Szóval Runner..... jó legyél, valakinek másnak.......





Ercsi, Piaggio Fly
megbeszélt hely..... telefon.
Emberünk felveszi, mondom mi járatban, hogy meg volt beszélve....
"ÓÓ baszus... elfelejtettelek hívni, tegnap este elvitték"
Ok semmi baj, hiszen úgy is volt erre dolgom, de akkor így jártam - közeli helyen nincs robogó.
És Se A se B se C robogó nem lesz.


Visszaültem a kocsiba, képesmotor a telefonon....meg egy cigi....
Találtam is egy hirdetést. 145.000ft, Úrhida, 2006-os, 15000km

Telefonálás..... egy korrekt, szimpatikus emberrel dumáltam van 2 órát.....mert ugye szóba került a Cruiser, a fóliázás, a család......
Letettem a telót, hívtam az OMBRE műveket, hogy este szabad e a kisbusz, mert akkor menni kellene egy kicsit kocsikázni.
Visszahívtam az eladót és jeleztem, hogy este érkezünk.....
18-kor indultunk, 23 órakor a garázsba pihent a vadászgép.......amit 140-ért hoztam végül el, meg egy 5öst kért a kisbusz..... szóval árában.



Szóval ennyi az előzmény történet.


és ha már vadászgép.... most nézem... ez amúgy egy F15ös vadászgép:-)
A poén hogy a műszerfalon is fent van:-))
Azt már nem értem, hogy a motor: FIREFOX
Ez meg ugye egy F15 - de a google szerint eagle, raptor néven szerepel.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések