19-06-18 - második nekifutás a hibáknak

Reggel lementem a garázsba, gyors Bandit kerék kiszerelés - Érd gumis - vissza, összerakás.... Szóval legalább a bandita rendben van.




Délben elmentem a gyerekért, lementünk vegyesen..... Ő roller, Én robogó....
És jöhet a hézagoló visszaszerelése, valamint a kuplung ellenőrzése.....mivel ez még nem volt.


elsőre is erős anyázás, hogy mi a ráknak tesznek rá 24-es anyát, miközben a belső menete csak 9-es..... Ilyet kell szereznem egyet, aminek csak 17-es a feje. Olcsóbb mint ha vennék egy 24-es csillagkulcsot - mert az már nincs a szettembe, hiszen minek.

No kérem szépen..
A kis rugók sárgák.....voltak, de még van rajta sárga festéknyom.
Csavarhúzóval megfeszítve még jók, mert igencsak alá kellett nyúlnom.

A kontaszt rugó sima fém... vagyis az még a gyári. Na ehhez rendeltem SÁRGA rugót, ami a maga 32kg-os terhelésével "közép" kategóriának mondható.

A kuplung ferodorja viszont??? Basszus.... láttam már megégett ferodor, ami a banditnál szeretett is visítani, de ennyire az se volt tükör:-)
Szóval szépen elővettem a csiszológépet és felcsiszoltam a felületét. Most már jó lesz egy ideig.

A kuplungharang belső mérete 107mm. Mondjuk ez már nem biztos hogy gyári, hiszen az 105mm.
De ha a kuplung is nagyobb akkor ezzel nincs probléma.

Mehet minden vissza a helyére.

Indítom és majdnem visszaállt a 2 nappal ezelőtti dolog.



Akkor nézzük meg a kipuffogót.
1., szedjük le a hangtompított hátha ott van valami.....
Hát nem volt.... ronda, olajos gyapott, de a cső üres volt.


Beindítom a mocit.... a hangja UGYAN AZ. Na innentől kezdve CSAK a kipuffogó test lehet a bajos.
Hát akkor szereljük el.
2db 5-ös imbusz fejes csavar..... Hát nyugodt, szerelni szerető ember vagyok, de erősen ment az anyázás:-)) Mert minden egyes csavar berohadva. A dísz bukolat egyik csavarja egy fél tekerést bírt és letéptem a fejét. De ez az alsó 2 csavar..... szar helyen is van, feküdni is kell..... Szóval már ott mondtam Bellának hogy ide bizony 6lapfejű csavar megy be, mert ez SZOPÁS:-))

Lejött.... úgy 40 perc meg 2 cigi és az imbuszkulcs 2x-i újravágása után (pedig mínőségi az imbuszom)

Elsőre is telenyomtam minden féle oldószerrel.....hátha csak kosz..... Az meglepett, hogy bár belement vagy 2L zsíroldó, meg mindenféle kemikália amit találtam - az alsó csővön nem akart kifolyni.

Akkor slag..... hát így már fojdogált valami......
Végül 6bar-os kompresszor (de jó hogy megvettem februárba:-)))
A levegő is épp hogy jött, de nem 6 bar-on....

Felemelem és akkor csörg....csörg...... Hát ez volt..... Ez sem para, max aki még nem találkozott ilyennel. Nekem a PT csinálta tavaly.... ez volt az eredmény - most beteszem a videókat hogy érezd miről beszélek - ha netán még nem volt ilyen élményed



A lanosnál más volt a téma.... ott annyira összeomlott, hogy a Battai rendelő elől már a PT-vel kellett vontatnom, mert ha be is indult, az első pici gázadásra le is fulladt. Hát persze... input volt, csak output nem.

Szóval ezért van itt is most az, hogy jó az indulás, de ahogy nőne a gázforgalom, úgy fojtja vissza saját magát a motor. Mint mikor alapjáraton odateszed a lábad a kipufogó végére..... jár-jár-majd leáll a motor/kocsi.
Itt ez volt az "élmény"

https://photos.app.goo.gl/2HbFyWfo3oWPmPk76


Szóval hazajöttem és már adtam is a googlenak..... Sok kipuff van, de nekem nem kell se tuning, se drága.... egy normális cső..... ezt végül meg is találtam a Jász Motornál.... hasonó volt anno az SR-emen is.




Na ezért se akartam 200.000-ért robogót venni, mert ezek olyan hibák, ami nem derül ki, csak ha szétszeded. És érezni sem érzed a hibákat ha egy motort nem használsz minden nem.

És az új kipuff még jól is néz ki a mocin....


De azért kicsit vicces a mai világ, és a mai fiatalok.
Akinek volt robogója tudja milyen lesz egy kipuff pár év alatt. No most igencsak nem épp friss csöveket árulnak ennek a kipuff árának a 100-140%-áért, csak azért mert azon van egy jelzés.
És páran meg rohanak.....


















Megjegyzések

Népszerű bejegyzések